Verheugen

Hey guys!

Na een innig afscheid op Schiphol met al die lieve mensen nam ik met een grote lach en een dikke traan afscheid van mijn geliefde Nederland. Zwaaien en handkussen, bleek ik direct al bij de erkende Gate te zijn. Wuhuw, beter begin kon niet! MAAR ik treurde niet, want dat betekende extra zoentjes en knuffels en bemoedigende blikken. De douane over, daar stond ik dan! Als ik terug lees in mijn 'travel jounal' (beste Sinterklaascadeau ever, nogmaals thanks SinterCis) lees ik dat er een 'maf bizar gevoel, met verlangens naar m'n eigen bed' door me heen is gegaan.

Eenmaal in het vliegtuig, heb ik werkelijk de allerbeste plaats die je maar wensen kan, ik kan languit met mijn benen want hoera ik zit op stoel 24C bij de nooduitgang.

Dan start de landing naar Dubai en alle mooie dingen die je ziet op tv, vielen bij mij in het niets. Onvriendelijke mensen en NUL aanspraak ook al begin ik zelf te lullen. Gelukkig hoef ik maar 2 uurtjes te blijven.

Na het instappen in de Airbus, zit ik op rij 82(!!) me te verbazen hoe dit ding OOIT 14 uurin de lucht kan blijven hangen. De verbazing duurt overigens niet lang, want na me plekje te hebben gekaapt tussen twee blonde dames val ik met open mond in slaap. Na een half uur wordt ik met een droge mond wakker en vraag ik me af waarom ik de lucht nog niet in ben. Deze vraagstelling is slaapverwekkend, want als het opstijgen van start gaat, schrik ik wakker.

Veertien uur later, een kipschoteltje, mini pizza, een liter water en een halve liter appelsap landen we op Brisbane AirPort. Al kletsend met de rechtse 28 jarige Duitse dame en de rechtse Engelse 47 jarige dame wandelen we het vliegtuig uit op naar het avontuur. We wensen elkaar het beste en onze wegen scheiden.

Even later wandel ik met een immigratie stempel en mijn backpack naar de ontvangst hal, waar iemand van de VisitOz organisatie op me staat te wachten.

Omstreeks 09:00 wandel ik met een Hollandse jongen het YHA hostel in. Ik koop een WiFi pas en FaceTime met Matthijs. De nodige traantjes vloeien, want ik ben moe en voel me toch best alleen! Daarna lijkt het me handig om deze narigheden door het doucheputje te laten verdwijnen.

omgeveer twee uur later, doorweekt van de regen, zit ik in mijn korte broek in de Commonwealth bank (de ING van Aus) mijn Australische bankaccount aan te vragen. Bij terugkomst in het hostel, val ik in slaap en na twee uur word ik verdwaasd wakker in de lounge room van dit hostel. Snel naar beneden, pasje ophalen voor mijn kamer en eten halen. Bij het zien van mijn bed heeft het Klaas Vaakje in mijn lijf een ander plan. Om half 10 schrik ik wakker en ik bedenk dat ik op zoek moet naar eten.

Op 20 februari val ik met mijn neus in de boter, het regent en niet zo'n beetje ook. Cycloon hurrayyyyy! De bussen zijn gecanceld en er wordt een nieuw hostel voor ons geregeld want de wegen naar het Noorden zijn gesloten. Om een beeld te geven van de regen, een flinke hoosbui in Nederland van 5 minuten, ging hier ongeveer 35 uur door. Heel deprimerend.

Maar! Gister bij toeval via via een vriendin van een vriendin nou ik noem een naam, Claire uit Alkmaar en haar vriend hier in Brizzy ontmoet! Koffie gedaan, geteut, allemaal hartstikke leuk!

En zoals het gezegde luidt; Na regen komt zonneschijn, is dat ook hier zo. Vanochtend om ongeveer 08:30 vanochtend, met Matthijs en Joran op de FaceTime (vanuit Oostenrijk) zag ik voor het eerst de Australische zon. Na 2,5 uur slap ouwehoeren, veel lachen en een paar tranen met Matthijs, ben ik de stad ingegaan. Op naar de Southbank! We kwamen nog wat locals tegen, 'Waterdragons' (Google maar) waarvan ik wat plaatjes schoot. (Mam, Rick & Es; de camera is WAUW!) het uitzicht vanaf de andere kant van de rivier is fantastisch, de geuren van oerwoud met uitzicht op de skyline is ????! Ik ontdekte een soort zwembad strand en heb daar even gezeten. Daarna teruggelopen naar Botanische tuinen, ook te gek!

Morgen vertrekken we vanuit Brisbane naar Goomeri, waar de trainingsweek van start gaat. Ik ben reuze benieuwd naar deze nieuwe ervaring!

Verder is het backpackleven wennen, maar ik begin me steeds beter te voelen! De mensen zijn erg vriendelijk en de verscheidenheid van mensen in de hostels is hilarisch.

Hoop dat het allemaal goed met jullie gaat! En ik hoop dat jullie zondagochtend ontbijtje ook goed smaakt en dit ochtendkrantje jullie vermaakt. Ik ga nu lekker een soepje eten en koffie drinken in de stad. Daarna gauw naar bed, want morgen weer een hele nieuwe dag!

Tot gauw lieve mensen,

liefs Marleen

Ps. Even een titel speciaal voor mijn lieve broer, met de wrijfhandjes erbij!

Ps1. Hebben jullie een kater meiden?

Reacties

Reacties

Mandy Tesselaar

Goed geschreven Marleen! Ik blijf je volgen. Heel veel plezier daar! X

gitta kwant

Hey Marleen, wat leuk geschreven, en gezellig om te lezen!
kijk al uit naar het volgende stuk! Veel plezier!

Savannah

Wat schrijf je ontzettend leuk Marleen! Ik hoor het je gewoon
allemaal vertellen.
Super veel bewondering voor je dat je dit gewoon even in je eentje doet. Ik wens je super veel succes en hoop dat je een hele leuke tijd tegemoet gaat.
Doe de Australische zon maar de groetjes en vraag even of ie ook is z'n gezicht in Nederland wil laten zien! ;-)

Liefs, Savannah

Kitty

Super leuk om te lezen! Wat klinkt t allemaal leuk! Geniet! X

Bijts

Hoi leentje, leuk wat van je te lezen. Blijf je volgen. Dikke kus

mris

Mogge marleen, bedankt voor je zondag ochtend krant, ik heb geno. Gten samen met Lia. Blijf genieten en wij blijven je volgen xxxx

Helene

Wat heerlijk om te lezen! En leuk om je zo te volgen en je belevenissen te mogen delen. Dikke Xuzzz!

Marina

Wat leuk om je te volgen geniet er lekker van.

Mama

Goedemorgen Mop,
Heerlijk om dit alles te lezen, terwijl ik aan mn ontbijt zit.
Ik heb je al gesproken, lang leve Skype!!
Hier ook lekker weer!!
Kanjer je ga het redden!!
Liefs van muttie XXX

Charisa

op deze zondagmorgen werd ik voor mijn doen al te vroeg wakker.. Ik ben vrij vandaag.. laat me slapen haha. Maar op fb zag ik dat jij een stukje had geschreven en ben ik die direct gaan lezen en waaauww wat kan jij mooie verhalen schrijven en ga daar mee door ??. Marley i miss u.

Marianne de Jonker

Je hebt schrijverstalent! X

kaatje

wouw Marleen,dit wordt een mooi boek ,ik heb nu al zin in de volgende bladzijden xx

Miranda Groen

Hee lieve marleen, dat was even heerlijk wakker worden en je verhaal te lezen tijdens het ontbijt!! geniet meis en kan niet wachten op je nw verhaal!! dikke kus Miran

marjet

Wat een mooi geschreven. Héél véél plezier! We kijken uit naar je volgende story. xxx

Rietje Mual

Hey Marley. Dit is heerlijk wakker worden. Zelfs down under kun je ons vermaken met je verhalen. Veel plezier en geniet ervan . Ciummmmm = kusssss en liefs.

Loïs de Groot

Lieverd,

Je bent een topper. Hopelijk snel weer een nieuw verhaaltje!

Liefs en een dikke kus

P.s. de kater was vanochtend bij mij flink aanwezig maar een heerlijke douche doet wonderen

sylvia tesselaar

Zo marleen nou kan ik jou prachtige verhaal eens volgen op van jij de mijne het wordt een aardige belevenis zo te horen geniet lekker we wachten in spanning je volgende verhaal af gr de tessies

Ingridslijderink@live.nl

Hee marleentje ,wat kan je mooi je gevoelens verwoorden !! Leuk he dat ik je ff gezien en gesproken heb via Skype bij je moedertje ! Als het goed is lig jij nu al lang in dromenland . Een goede reis morgen en succes met je cursus . Dikke kus van ik mis je zo Xxxxx

Marlisa

Buur!
Dat was even goed wakker worden met zo een mooi verhaaltje.
Geniet van al het moois om je heen en de bijzondere ervaringen.
Zoals beloofd heb ik een wijntje op je gedronken....of twee;)

Liefs x

Jos van Steden

Je was in groep 8 al goed in opstellen schrijven! Mooie mix van zien en voelen. ik ga je volgen! Geniet!

Fokje

Veel plezier ! Geniet kijk uit naar je volgend verhaal.xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active